Găzduit de Paris de pe 4 până pe 19 octombrie, Mondialul Automobilului a arătat că marii constructori de automobile sunt tot mai tentați să joace pe cartea mașinilor hibride.
La cel mai important salon auto european din acest an sunt expuse 15 concepte bazate pe energiile alternative. Aflat pe teren propriu, Renault a venit cu Z.E. Concept (Conceptul Zero Emisii), bazat pe noul Kangoo. Cu un design modern, beneficiind de o motorizare electrică de 70 kW ce oferă un cuplu de 226 Nm și acumulatori Lithium-ion, acesta se înscrie în strategia alianței Renault – Nissan care a semnat în ianuarie anul acesta acorduri cu numeroase țări sau regiuni (Danemarca, Israel, Portugalia, prefectura Kanagawa din Japonia sau statul Tennesse din SUA) privind comercializarea acestui tip de propulsie începând din 2011. Nici Nissan nu s-a lăsat mai prejos, X-Trail FCV și Nuvu anticipând viitoarea apariție a modelelor hibride. Constructorii germani vin tare din urmă
Aflată pe primul loc în lume din punct de vedere al vânzărilor, Toyota a mers și mai departe, lăsând să se înțeleagă că din 2010 va putea fi cumpărată varianta „reîncărcabilă“ a lui Prius. Acumulatorii acesteia se vor alimenta de la rețeaua electrică existentă, la o priză, pentru acest proces fiind necesare maximum două ore. Toyota a încheiat un parteneriat cu firme din Franța și Marea Britranie pentru a pune la punct stațiile publice la care se va face „plinul“ cu energie electrică.
Nici constructorii germani nu rămân în afara jocului, la Paris fiind dezvăluite conceptele BMW Seria 7 ActiveHybrid, Mercedes S 400 BlueHYBRID și Audi A1 Sportback care sunt puse în mișcare de motoare tradiționale în „colaborare“ cu cele neconvenționale.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER